اطلاعاتی در مورد قاب اصلی نشیمن و مبلمان اداری موردی

اطلاعاتی در مورد قاب اصلی نشیمن و مبلمان اداری موردی

 

توضیحاتی در مورد قاب اصلی نشیمن
یکی از بخش های اصلی مبلمان اداری که در تعیین قیمت مبل نقش اساسی دارد قاب اصلی نشیمن است. که معمولا این قاب ها باید از جنس چوب های سخت و استیل و تخته های لمینت یا پلاستیک فشرده ساخته شوند که در استحکام مبل نقش اساسی دارد.قاب های مبل معمولا قابل روئیت نیستند.

اگر به پد مبل فشار بیاورید و قاب مبل در این فشار حس شود به این معناست که پس از مدت کوتاهی باید آن را دور بیندازید.و حتمن قبل از خرید یک بار روی مبل نشسته و اطمینان حاصل کنید که پد بالشتک همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد.

تست مبلمان اداری موردی قبل از خرید
قبل از خرید میزهای شیشه دار، ابتدا شیشه را روی میز قرا دهید و مطمئین شوید که شیشه روی میز کاملن صاف می ایستد.و همچننی میز نیز توانایی نگه داشتن شیشه را داشته باشد. برای این نوع میزها معمولا از پنل های شیشه ای استفاده می کنند که ضخیم و مقاوم باشد و در حین استفاده ی روزمره نشکسته و لب پر نشود.
معمولا طراحی های روی میز و ویترین برای چشم گیر بودن کار بسیار مهم است.پرداخت و مهذب کاری نشانه ای از کیفیت بالای این محصولات می‌باشند. مهذب کاری در قسمت بالایی و طرفین و جلو و پشت محصول از مهمترین انواع آن است. وجود هر گونه شکاف یا برآمدگی حبابی شکل روی بدنه ی میز قفسه ها از نشانه ی کیفیت پایین کار است

قبل از خرید حتما به مواردی همچون طریقه ی اتصال قسمت های مختلف محصول به هم توجه داشته باشید که فقط با چسب و میخ این کار انجام نشده باشد.

صندلی ها را از داخل میز بیرون کشیده و تست کنید که لقی نداشته باشد و کشوها به راحتی بیرون آمده و بسته شوند.

 

انواع مبلمان های اداری خاص :

در این مقاله به توضیح و شرح  مبلمان های اداری خاص می پردازیم.

همانطور که از اسم آن برمی آید این نوع مبلمان اداری به دلیل استفاده های خاصی که از آن می شود بسیار متفاوت از گروه قبلی است.
این نوع مبلمان اداریها معمولا در بخش های ساختمانی بکار می روند که این محصولات چوبی  معمولا حالت نصبی دارند و جزو تجهیزات ساختمانی به حساب می آیند و تقریبا در همه ی فضاها و محیط ها از جمله مسکونی و اداری می توان از آن ها استفاده کرد. همانند در و پنجره ها، دیوار کوب ، انواع پارکت و غیره . این گروه نیز مانند دو گروه قبلی از نظر طراحی و تولید مشابه گروه مدرن و کلاسیک هستند.

این نوع مبلمان بنا بر فضاهایی که قرار است در آن استفاده شود به گروه های زیر تقسیم می شود:

فضای ساختمانی :
این نوع مبلمان همانطور که در قسمت های اول مقاله ذکر شد،حالت نصبی دارند، مانند:پلکان چوبی ، پارکت ، در و پنجره، ستون ، کفپوش و غیره.

هتل :
اگر توجه کرده باشید این نوع مبلمان ها تلفیقی از دو دسته ی اول مسکونی و اداری هستند.ولی به دلیل کاربرد خاص نسبت به آن دو گروه در دسته ی مبلمان خاص قرار می گیرند.

آمفی تئاتر و سالن های کنفرانس :
این نوع مبل و مبلمان نیز به دلیل کارکرد خاص ، نحوه ی ساخت و نصب آکوستیک آن باعث شده که مبلمان این فضاها نیز متمایز از گروه های قبلی باشد

 

 

بهترین اصول چیدمان مبل در منزل

در این مقاله مبلمان و دکوراسیون منزل قصد داریم بهترین اصول چیدمان مبل را در منزل بررسی کنیم.

تضاد  ها را در چیدمان مبل منزلتان به نمایش بگذارید: اگر مبلمان شما مدرن و خطی است آن را به دور یک میز گرد قرار دهید. اگر مبلتان شکل منحنی دارد آن را با یک قطعه زاویه دار  کاملا هماهنگ کنید.

تنوع رنگ  را در صول چیدمان مبل در منزل حتما رعایت کنید- البته می توانید از یک اثر هنری برای نمایش این توازن در سمت دیگر اتاق نیز استفاده کنید و تاحد امکان از قرار دادن دو مبل هم اندازه در کنار یکدیگر برای جلوگیری از یکنواختی , خودداری کنید.

با قرار دادن یک مبل و مبلمان های بزرگ یا بلند در یک طرف و قرار دادن یک مبل با قد و اندازه مشابه در طرف دیگر فضا را برای چیدمان مبل های دیگر مهیا کنید. به اینن نکته توجه کنید که  اندازه مبلمان در سراسر اتاق باید متفاوت باشد.

مبلمان اداری آدینا با سابقه ای چندین ساله در زمینه مبلمان های اداری (فروش مبلمان اداری در تهران,خرید مبلمان اداری در تهران) و پارتیشن های دوجداره فعالیت می کند.

 

راهنمای مفید و جامع خرید مبل ومبلمان اداری

راهنمای مفید و جامع  خرید مبل ومبلمان اداری

 برنامه ریزی پیش از خرید

بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید و خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید. توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیکه برای خرید روانه بازار می‌شوید حائز اهمیت هستند.

 بدانید چه می‌خواهید

نیازهای خود از خرید مبلمان اداری را به دقت بررسی نمایید حال چه بخواهید یک اتاق از محیط کار خود را مبلمان اداری کنید و چه کل خانه و شرکت را و یا تنها قصد خرید یک نیم ست را داشته باشد. در هر صورت باید تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنیدآیا برای مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید؟ مانند صندلی‌های مخصوص نوزاد که خیلی زود برای او کوچک خواهد شد؛ و یا اینکه قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید؟ مانند مبلمان اتاق پذیرایی و مبلمان اداری. توجه به این نیازها به شما کمک می‌کند که در وقت، انرژی، و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

 بدانید مورد مصرف آن چیست

با خود به این مطلب فکر کنید که به چه منظوری مبلمان اداری را خریداری می‌کنید و قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر می‌توانید در مورد مدل، رنگ، و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و یا مجرد ممکن است مدل‌ها و پارچه‌هایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانواده ای که بچه‌های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان اداری نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه کرد.

چقدر فضا در اختیار دارید

سایز اتاق شرکتی که قرار است مبلمان اداری در آن چیده شود، یک نکته مهم در انتخاب صحیح هر گونه آیتم و به ویژه مبلمان است. شاید فکر بدی نباشد که پلان کف را روی کاغذ به صورت دستی‌ترسیم نمایید و بعد چیدمان‌های مختلف مبلمان اداری را در آن امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی می‌توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان اداری در سایز مناسب نکاتی نظیر: عرض راه پله‌ها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از خانه‌هاو شرکتهای نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، بنابراین بهتر است مبلمانی را تهیه کنید که به راحتی قابل حمل و نقل باشد. در مورد سایز مبلمان اداری هیچ موقع این مطلب را فراموش نکنید که ممکن است روزی بخواهید از خانه و یا شرکت فعلی خود اسباب کشی کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

خریداران عاقل ابتدا یک بودجه مناسب در نظر می‌گیرند و با توجه به آن آیتم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. ابتدا کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد ببینید که برای هر آیتم تا چه اندازه می‌توانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز با کیفیت و مرغوب که قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید و برای یک میز بازی کودک که به سرعت غیر قابل استفاده می‌شود، هزیه کمتری را در نظر گرفته باشید.
پس از در نظرگرفتن نیازها، موارد استفاده، میزان فضا، و بودجه نوبت به آن می‌رسد که نگاهی به چیدمان دکوراتورهای حرفه ای بیندازید تا ایده‌های خوبی دستگیرتان شود. با نگاه کردن به مجلات مربوطه و خانه‌هایی که توسط دکوراتور‌های حرفه ای چیده شده اند، متوجه می‌شوید که چگونگی انتخاب مبلمان اداری برای هر اتاق به چه نحوی است.

چگونگی و انواع مبلمان اداری

دو نوع مبلمان اداری اصلی وجود دارد: مبلمان اداری روکش دار و مبلمان اداری موردی.
مبلمان اداری روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند.

مبلمان اداری موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه
هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند .

چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌های سخت ارزانتر است.

جنس بالشتک‌ها و پارچه

جنس پارچه‌های رو مبلی، نوارهای دور دوزی، پد‌های نشیمن، و فنرهای بکار رفته در مبلمان اداری متفاوت است و در عین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. به این منظور از فنرهای ساده کویل، فنرهای دو سر مخروطی کویل، فنرهای زیگ زاگ، و مارپیچی که به وسیله یک نخ یا مفتول سیمی یا گیره بهم متصل شده اند استفاده می‌شود.
داخل آن هم با پارچه، پلی استر، و پلی اورتان پر می‌شود. معمولاً رنج استفاده از اورتان به دلیل دوام و مقاوت بالا، وزن کم، و برخورداری از خاصیت ضد بیدی بیش از سایر موارد مشابه است. هر چند کیفیت فوم‌های به کار گرفته شده با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارد، بهترین آنها فوم‌های متراکم‌تر هستند که میزان اورتان موجود در آنها بالاست.
برای روکش نیز از پارچه‌های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم با قیمت مبلمان اداری است و هر چه مرغوب‌تر باشد بالطبع قیمت مبلمان اداری هم افزایش پیدا می‌کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کارخانه‌های تولید پارچه هیچ گاه پارچه‌های به کار رفته در مبلمان را جزء گارانتی خود به حساب نمی‌آورند.

 قاب اصلی نشیمن

این بخش یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان اداری است و در تعیین قیمت نقش اساسی داردقاب‌ها را اصولاً از جنس چوب‌های سخت، و گاهی استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده می‌سازند. البته شما قادر به رویت این بخش نیستید، به همین دلیل برای تست کردن به پد مبل فشار وارد کنید و ببینید که آیا قاب قابل حس کردن است یا خیر. اگر بتوانید قاب را حس کنید به این معناست که پس از مدت زمان کوتاهی باید آنرا دور بیندازید. همچنین یکبار روی آن بنشنید تا مطمئن شوید که پد بالشتک در همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد.

 مبلمان اداری موردی

اگر قرار است روی میز از شیشه استفاده کنید، شیشه را روی آن قرار داده و مطمئن شوید که کاملاً صاف می‌ایستد و میز توانایی کامل نگه داشتن آنرا دارد. پنل‌های شیشه ای که مورد استفاده قرار می‌گیرند باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا در حین استفاده روزمره نشکنند و لب پر نشوند.
پرداخت و مهذب کاری میز و ویترین نیز مهم هستند و نشانه ای از کیفیت بالای این محصولات می‌باشند. بهترین انواع آنها دارای مهذب کاری در قسمت بالایی، طرفین، و جلو و پشت محصول می‌باشند. دقت کنید که هیچ گونه شکاف و یا برآمدگی حبابی شکل روی بدنه میز و یا قفسه‌های مورد نظرتان وجود نداشته باشد و قسمت‌های مختلف به خوبی بهم متصل شده باشند و تنها با چسب و میخ این کار انجام نشده باشد. صندلی‌ها را از داخل میز بیرون بیاورید و هم میز و هم صندلی را امتحان کنید که لقی نداشته باشند. درب دراورها و کشو‌ها نیز باید به آسانی بیرون آمده و بسته شود و به اندازه کافی در خود وسیله جای بدهد.

 از کجا خرید کنیم

خریداران امروزی انتخاب‌های زیادی در پیش روی خود دارند و مراکز عرضه مبلمان اداری در چند سال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید.

 کی خرید کنیم

اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه فصلی نیز بهرمند شوید. البته گاهی اوقات ممکن است آیتم مورد نظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که این مدت زمان چیزی در حدود ۶ الی ۸ هفته به طول می‌انجامد.

 اتیکت‌ها را مطالعه کنید

زمانیکه مبلمان اداری می‌خرید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می‌دهند را به خوبی مطالعه کرده اید. اکثر شرکت‌های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می‌کنند در شرح محصول قید کنند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به کار رفته باشد، کلیه روکش‌ها و سطوح مبلمان اداری نیز می‌بایست از همان چوب ساخته شده باشند.

 گارانتی و مرجوعی

شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می‌خواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاست‌های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است.

فروشنده خود را بشناسید

مشتری‌های عاقل پیش از خرید فروشنده مورد نظر خود را به دقت شناسایی می‌کننداز همسایه‌ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان اداری سوال کنید و به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامی سوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد و شما را اجبار به خرید آنی نکند. هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است و آنها دوست دارند که شما شرکتشان را به سایر دوستان و آشنایان دیگر خود نیز معرفی کنید.


راهنمای مفید و جامع خرید مبل ومبلمان اداری

راهنمای مفید و جامع  خرید مبل ومبلمان اداری