برخورد بد ماموران فرودگاه‌های ترکیه با ایرانی‌ها

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره کاهش سفر مسافران نوروزی به ترکیه به جام‌جم می‌گوید: براساس اطلاعاتی که از آژانس‌های مسافرتی جمع‌آوری شده، به علت افزایش قیمت‌ سفر به ترکیه در ایام نوروز و همچنین وضعیت نامناسب امنیتی در این کشور، سفر گردشگران ایرانی چه به صورت انفرادی چه در قالب تور به ترکیه نسبت به نوروز سال 94 با کاهش همراه بوده است.

او در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت امور خارجه یا معاونت گردشگری به شهروندان کشورمان در مورد سفر به ترکیه هشدار نمی‌دهند، عنوان می‌کند: این پرسش را باید از مسئولان وزارت امور خارجه پرسید و تصمیم در این زمینه با این وزارتخانه است و ما هم تابع نظر این دستگاه هستیم.

به گفته رحمانی موحد، در همکاری‌های گردشگری با کشورهای دیگر رعایت دو نکته برای ما اهمیت دارد و اگر این دو نکته رعایت نشود در همکاری با آن کشور تجدید نظر می‌کنیم.

او در توضیح این دو نکته به تأمین امنیت گردشگران ایرانی از سوی طرف مقابل و تکریم و احترام آنها اشاره می‌کند و می‌گوید: گزارشات متعددی از برخورد بد مأموران فرودگاه‌های ترکیه و دیگر کارکنان صنعت گردشگری این کشور با شهروندان ایرانی به دست ما رسیده که در مذاکرات آینده کمیسیون مشترک ایران و ترکیه با جدیت پیگیری می‌کنیم و به عنوان یکی از شروط همکاری‌های آینده ذکر خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.